Facebook Advertising
Facebook Advertising biedt uiteenlopende mogelijkheden om heel specifieke doelgroepen te benaderen. Dankzij demografische gegevens, interessegebieden, merken met Vind-ik-leuks en andere eigenschappen kunt u heel specifiek aangeven wie u wilt benaderen. We targeten de meest ontvankelijke doelgroep, zodat u op efficiënte wijze kunt adverteren. Facebook adverteren biedt de mogelijkheid grafische uitingen te plaatsen, die veel impact hebben op de doelgroep. Adverteren op Facebook is onder andere goed geschikt om acties te promoten. U kunt rekenen op een groot publiek: het is binnen de display kanalen een zeer effectief onderdeel. Een ander voordeel van Facebook adverteren is, overigens net als met andere social media platformen, dat er cross-device gemeten kan worden. Doordat Facebook gebruikers te allen tijde zijn ingelogd, weten we dat, bijvoorbeeld, een gebruiker uw advertentie via mobiel, tablet én desktop heeft gezien. Bij Display Advertising weten we dit lang niet altijd, waardoor uw advertenties meer waste hebben. In dat kader is Facebook Advertising dus bijzonder kostenefficiënt.
Facebook heeft zijn platform de afgelopen jaren sterk geoptimaliseerd, waardoor ook uw mogelijkheden als adverteerder zijn toegenomen. Of u zich nu richt op een business-to-business (B2B) of business-to-consumer (B2C) doelgroep, er valt een mouw aan iedere focus te passen. Voor B2B advertising is het zodoende mogelijk om, naast reguliere link ads, ook lead ads in te zetten. Lead ads bevatten een advertentie met daarachter een inschrijfformulier. Ideaal om leads te genereren. Indien u zich richt op de B2B branche, dient u zich wel te realiseren dat men Facebook gebruikt ter ontspanning en minder business-minded is op dat moment. Bovendien is men binnen Facebook vaak ingelogd met een privémailadres, belangrijk om te beseffen wanneer u aangepaste doelgroepen wilt inzetten op basis van, bijvoorbeeld, uw CRM. Voor adverteren binnen de B2B branche is LinkedIn Advertising vaak een sterk alternatief.
Facebook Advertising werkt in optima forma als u zich op de eindgebruiker van uw product of dienst, oftewel de B2C markt. Of uw advertentiedoel nu merknaamsbekendheid is, het opstuwen van winkel en/of websiteverkeer of het generen van leads of sales, Facebook Ads biedt een tal van mogelijkheden. Zo kunt u via link ads (enkelvoudige afbeelding met een ruim tekstveld), carrousel advertenties (een rij met beelden waarin de gebruiker kan doorklikken, bijvoorbeeld uw online assortiment) of video advertenties uw doelgroep bereiken en verleiden met interessante en aantrekkelijke content.