Hoe werkt feed marketing?
Ultra-relevant adverteren op basis van realtime data; het kan met feed marketing. Feed marketing zorgt ervoor dat uw producten en diensten via een database communiceren met het advertentieplatform in kwestie. Dit klinkt ingewikkeld, maar in principe doet de technologie het zware werk. De zogenaamde feed is een soort van productdatabase, waarin uw assortiment staat inclusief productspecificaties zoals productnaam, merk, prijs, kleur en ean-nummer.
Het grote voordeel van feed-based marketing is dat u altijd adverteert met relevante informatie die volledig up-to-date is. Dit betekent dat u nooit meer adverteert op producten die niet meer op voorraad zijn. Heeft u plotseling prijsaanpassing doorgevoerd? Uw feed merkt dit direct op en past de advertentie aan. Productfeeds zijn een cruciaal onderdeel van low-funnel kanalen als Google Shopping en Prijsvergelijkers en kunnen een slimme toevoeging zijn op SEA (tekstadvertenties), Facebook, Instagram en Display Advertising.
Heb jij een groot wisselend aanbod met variërende prijzen? Zoek jij een overzichtelijke manier om jouw complete aanbod van diensten of producten eenvoudig te adverteren? Feed-based advertising is perfect voor het product/dienst specifiek adverteren voor uw doelgroep aan het einde van het koopproces.