
Op zoek naar een Interim Online Marketeer?
Ik ben interim online marketeer. Heb je een tijdelijke opdracht openstaan of zoek je een plug & play digital marketeer om een gat op te vullen? Als interim digital marketing specialist ben ik gespecialiseerd in Paid Search (Search, Shopping, Feedmanagement), Programmatic Display (DV360, AdForm) en Paid Social (Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn). Ik kan een hands-on asset zijn voor het operationele team, maar ik kan net zo snel uitzoomen en kanaaloverstijgend en strategisch meedenken. Ik verhuur mezelf aan zowel bureaus als adverteerders.
Ervaring als interim online marketeer
Ik heb inmiddels 7+ jaar ervaring in de wondere wereld van online marketing. Eerst als ondernemer, daarna als consultant bij toonaangevende online marketing- en mediabureaus en vervolgens als digital marketeer bij een grote retailer. Zo heb ik bijgedragen aan de digitale strategie en performance van grote merken zoals o.a. Apple, Samsung, TomTom, ABN AMRO, KFC, Bosch, Siemens en Miele. Daarnaast heb ik ook voor veel kleinere ondernemers, of zelfs eenmanszaken, mogen werken binnen de B2C en de B2B markt. Dit brede pallet aan organisatietypen heeft mij enerzijds geleerd om groot te denken voor de grootste merken, maar daarnaast ook kritisch te zijn op de effectiviteit en efficiency van online media-inzet door te werken met kleinere budgetten, van zowel andere ondernemers als mijzelf.
Mijn universitaire master heb ik behaald in Communicatie- en Informatiewetenschap en ben gecertificeerd in Google Ads, Google Analytics, Microsoft Ads, DV360, Campaign Manager en Search Ads 360.
Interim online marketeer of online marketing bureau?
Huurt u mij in, dan zorg ik ervoor dat u precies weet wat u kunt verwachten. Geen astronomische uurtarieven zoals bij veel bureaus terwijl er uiteindelijk een junior of stagiair aan de knoppen zit. Geen verdampte uren met wazige verklaringen. Geen dure overhead betalen voor tools en faciliteiten waar u geen gebruik van maakt. Geen minimale mediabudgetten of minimaal aantal uur. Ook geen upsell targets waardoor er met de verkeerde intenties geadviseerd wordt en waar de klant uiteindelijk additionele fees betaald voor de nieuw in te zetten advertentiekanalen.
Nee, ik bied transparantie en eerlijkheid, zodat u te allen tijde kunt zien waar ik mee bezig ben, waaróm ik daar mee bezig ben en waar de gemaakte uren voor nodig zijn. Mijn uurtarief? Ook daarin ben ik transparant en open. Als interim online marketeer reken ik €80 per uur.
Ik onderscheid me daarnaast niet alleen van bureaus, maar ook van andere interimmers. Het voornaamste verschil is dat ik werk vanuit een strategie, die ik idealiter samen met de klant bepaal. Waar willen we naar toe (doelstelling) en hoe komen we komen daar (strategie) – zodra we dat helder hebben, dan kan ik de juiste kanalen en boodschappen kiezen om dat te realiseren. Dat klinkt voor de hand liggend, maar helaas zie ik in mijn omgeving vaak dat er vanuit direct kanalen wordt gedacht. Samen met u bepaal ik de strategie middelenvrij en zie de in te zetten kanalen vervolgens als tools om uw doelstelling te bereiken.
Netwerk
Als interim online marketeer werk ik zelfstandig, maar niet alleen. Zo heb ik een breed netwerk met daarin onder andere ontwerpers, website- en webshopbouwers (WordPress, Magento), contentschrijvers en andere online marketing specialisten die ervoor zorgen dat ik hetzelfde kan aanbieden als een full service online marketing bureau. En meer. Benieuwd wat ik specifiek kan betekenen voor uw organisatie? Neem contact op!
Een vaste werkwijze die werkt,
daar kies ik voor. U ook?
![]() |
Stap 1: Strategie bepalenWelke diensten of producten biedt uw organisatie en hoe is dat ingeregeld? En wat is het bestaansrecht van uw bedrijf? Waar staan jullie en waar willen jullie heen? In mijn ogen is het enorm belangrijk om uw organisatie goed te leren kennen en te snappen wat jullie uitdagingen en doelstellingen zijn. Gezamenlijk kunnen we, met behulp van mijn KNAL®-model, het optimale strijdplan ontwikkelen om uw doelstellingen te bereiken. |
![]() |
Stap 2: Inzet bepalenAls het bekend is waar uw organisatie heen wilt en hoe we daar gaan komen, kijk ik met welke middelen we dit zo doeltreffend en efficiënt mogelijk gaan bereiken. Uiteraard altijd binnen de marges van uw portemonnee. |
![]() |
Stap 3: UitvoeringEerst uitdenken, dan opzetten en vervolgens optimaliseren en rapporteren. Online marketing start zoals gezegd bij een goed uitgedacht strijdplan, maar daar begint het pas. Door kort op de bal te optimaliseren op basis van real-time data, zorg ik ervoor dat u altijd competitief bent binnen ieder online marketingkanaal. |