LinkedIn Advertising
Met LinkedIn Advertising kunt u uw boodschap communiceren aan uw doelgroep op het moment dat zij zich als professional profileren op een sociaal platform. LinkedIn is dus een b2b platform bij uitstek. Als advertentiekanaal behoorde LinkedIn nooit tot de beste van de klas – de mogelijkheden bleven jarenlang ver achter op bijvoorbeeld Facebook – maar het kanaal is bezig aan een sterke opmars. Los van de optimalisaties aan de gebruiksvriendelijkheid van de adverteerders interface is het nu ook mogelijk om te retargeten via LinkedIn, event tracking te implementeren en custom audiences te maken op basis van emailadressen, maar ook bedrijfsnamen. Dit laatste maakt het kanaal enorm geschikt voor de nieuwste hype in de b2b branche, namelijk account based marketing.
Net als Facebook heeft LinkedIn ook zeer uitgebreide targeting mogelijkheden. Dit maakt het mogelijk om uw doelgroep zeer nauwkeurig te bereiken. Dat is ook nodig, want de klikprijzen binnen dit platform liggen wat hoger dan dat u gewend bent bij veel andere advertentieplatformen. Dit schrikt veel organisaties en ondernemers af, wat zonde is en absoluut onnodig. Want hoewel de clicks duurder zijn op LinkedIn, ligt het conversieratio over het algemeen een stuk hoger, want u kunt uw doelgroep doelgericht bereiken op het moment dat deze binnen het zakelijke netwerk acteert. Bovendien ligt de lifetime value van een LinkedIn sale vaak een stuk hoger dan bijvoorbeeld een Facebook sale. Ondanks de hogere klikprijzen blijkt LinkedIn Advertising dus echt value for money, zeker voor de B2B-markt.