Call tracking tools
Goed nieuws: er bestaat een oplossing. Er bestaan call tracking solutions, zoals AdCalls, die inzichtelijk maken waar (welk kanaal of zelfs welk zoekwoord) een telefonische lead vandaan komt. Dit is belangrijke informatie, omdat u zodoende direct zicht heeft op het rendement van deze kanalen. Concreet voorbeeld: u kunt bijvoorbeeld enkele Facebook-campagnes draaien, die weinig on-site conversies genereren. U ziet echter sinds activatie van deze campagnes een enorme uplift in telefoontjes van prospects. Een (opzich logische) aanname is dan dit dit komt door deze Facebook-campages. Maar buiten het feit dat u het niet zeker weet, weet u ook niet wélke van deze campagnes hieraan heeft bijgedragen. Of zelf bínnen een campagne weet u niet welke advertentie daaraan heeft bijdragen. Call tracking geeft deze inzichten en helpt u bij het alloceren aan marketingbudget aan de daadwerkelijke converterende kanalen en campagnes. Prijsindicatie? Afhankelijk van de grootte van uw business, maar mijn klanten zijn voor €50 per maand eigenlijk volledig geholpen. Wellicht ziet u dit als additioneel geld, maar het verdient zich ruimschoots terug.
Hoe werkt het? Deze tools laden dynamisch een apart telefoonnummer in op uw website op basis van een kleine code in uw websiteheader, na een klik op een advertentie. Wanneer een prospect het telefoonnummer overneemt op zijn/haar telefoon en vervolgens belt, wordt het nummer uiteindelijk doorgeschakeld naar uw eigen, officiële nummer. Zowel de prospect als u ondervinden geen hinder van dit proces, maar het is nu wel inzichtelijk dat deze telefonische interactie afkomstig is na – bijvoorbeeld – een klik op een AdWords-advertentie.
Dat is dus de kracht van call tracking. Zijn telefoontjes een belangrijk touchpoint in de journey van uw klanten en wilt u meer weten of call tracking? Laat mij u helpen en neem vrijblijvend contact met me op!