Meer website en/of winkelverkeer
Er zijn ook situaties denkbaar dat uw organisatie niet per definitie op zoek is naar omzetgroei. Ik werk namelijk ook voor non-profit organisaties die dus niet werken vanuit een winstoogmerk, maar als doel hebben om hun publiek te faciliteren in informatie. In dit geval is traffic naar de website de belangrijkste graadmeter en zal dit de belangrijkste KPI zijn waarop er gestuurd zal worden. Ik werk tevens voor winkels die niet online verkopen, maar hun website als informatiepunt zien. Vaak bouw ik hier een strategie omheen die geënt is op meer websiteverkeer óf op meer traffic naar de fysieke winkels. Indien uw organisatie groot genoeg is, kunnen we gezamenlijk een business case opstellen om de waarde van de online marketing inzet voor de offline store sales inzichtelijk te maken.
Branding en zichtbaarheid
Sales, leads en – in iets mindere mate – websitetraffic zijn vaak concrete doelen die duidelijk meetbaar en verantwoordbaar zijn, omdat ze daadwerkelijk iets tastbaars opleveren. Desalniettemin kan het cruciaal zijn voor uw organisatie om meer toe te leggen op upper funnel marketing voor bijvoorbeeld een sterkere merknaamsbekendheid of het stimuleren van merkvoorkeur. Display advertising is een kanaal dat hier sterk aan bijdraagt. Voor dergelijke campagnes ligt vaak een zichtbaarheidsbehoefte aan ten grondslag, om bijvoorbeeld een nieuwe merk, dienst of productlijn te lanceren. Een branding doelstelling kan echter ook een sterke bijdrage leveren aan bestaande merken, diensten of productlijnen, omdat het als het ware extra zoekvolume in de zoekmachines duwt. Op die manier vergroot je als adverteerder de poule waaruit je vist binnen bijvoorbeeld SEO en SEA. Tot slot leidt een brandingcampagne vaak tot een sterkere merkvoorkeur, waardoor u een hogere CTR ontwikkelt binnen de zoekmachines en hier dus significant meer zal halen.
Online marketing strategie bij Mark Verzil Marketing
|
Doorgedachte online marketing strategie |
|
Altijd op maat gemaakt voor uw portemonnee |
|
Helder plan om korte, middellange en lange termijn doelen te behalen |
|
|
Heeft u vragen met betrekking tot online marketing strategie? Neem dan contact met me op!