Adverteren op social media betekent eveneens dat u cross-device kunt targeten en meten. Doordat de platformgebruikers (bijna) altijd zijn ingelogd, herkent het systeem de gebruiker, of deze nu achter een laptop zit of op een smartphone. Dit scheelt veel kosten en irritaties, omdat u zodoende niet onnodig personen meerdere keren bereikt. Binnen andere advertentiekanalen, waar de gebruiker niet is ingelogd, is het aanzienlijk lastiger om een gebruiker over verschillende devices te herkennen.
Een ander voordeel van social media marketing is ook de mogelijkheid om op trends en actualiteiten in te springen. U kunt bovendien real-time het dialoog aangaan met uw doelgroep op het platform waar sociale discussies plaatsvinden. Het is echter wel belangrijk dat u het juiste kanaal kiest bij uw doelgroep en bij de boodschap die u wilt communiceren.
Door bovenstaande voordelen verschuift social media advertising van een branding kanaal richting een performance kanaal. Er is ontzettend veel mogelijk om uw doelgroep te bereiken en warm te maken voor een sale. Ook recente toevoegingen als custom audiences maakt het mogelijk om via veel platformen websitebezoekers of zelfs bestaande klanten te retargeten. Of denk aan look-a-like audiences, waarmee u in staat bent om prospects te targeten die 1% afwijken van uw bestaande klanten.
Heeft u interesse in Social Advertising of benieuwd hoe het deel uit kan maken van uw digitale strategie? Neem contact met me op!