Algemene voorwaarden
De investering die je in SEO moet maken is relatief beperkt. Kijk maar eens naar andere marketinginstrumenten zoals televisie of advertenties in de krant. De kosten vliegen al snel in de tienduizenden euro’s en het is maar de vraag hoe groot de impact daadwerkelijk is. Voor veel bedrijven is het dan ook aan te raden SEO ter ondersteuning of zelfs als alternatief in te zetten.
Natuurlijk betekent een investering in SEO nooit dat je een garantie hebt op bezoekers via bepaalde zoekwoorden, maar zal, indien op de juiste manier ingezet, altijd een positief effect hebben. Bovendien is het bij de eerdere genoemde marketinginstrumenten natuurlijk ook maar de vraag hoe groot de impact daadwerkelijk is.
SEO is meer dan een CMS die op Google is afgestemd
Er zijn genoeg bedrijven die weliswaar overtuigt zijn van de kracht van SEO, maar zich er niet van bewust zijn hoe dit op de juiste manier ingezet kan worden. Niet zo vreemd want SEO is een vakgebied op zichzelf. In ieder geval is het inzetten van een CMS die geoptimaliseerd is voor Google nog niet voldoende om ook daadwerkelijk hoge posities in Google te verdienen. Hiervoor is de juiste strategie, kennis en heel wat uurtjes werk voor nodig.