YouTube adverteren
Videomarketing is een kostenefficiënt en slim alternatief voor televisiecommercials. Televisiereclame gaat gepaard met hoge CPM prijzen (indien je het omrekent), zeker als u op prime time op de commerciële zenders zichtbaar wilt zijn. Bovendien zijn de prijzen vooraf afgesproken, dus kunt u niet strategisch schuiven met uw budgetten op basis van de daadwerkelijke resultaten. Dat laatste kan wél met online video advertising via Youtube. Een ander groot voordeel van Youtube is de mogelijkheid tot targeting. U bepaalt zelf wie u wilt bereiken, anders dan met televisiereclame waar u afhankelijk bent van de ingeschakelde kijkers op dat specifieke moment. Bovendien bent u met Youtube flexibeler in het bepalen van de mediadruk (op basis van data kunt u bepalen wanneer welke campagne meer gepusht moet worden) en heeft u hogere share of voice, oftewel het aantal dat uw advertenties heeft t.o.v. het totale aantal advertenties, dan binnen commercialblok op tv.
Via Youtube maak ik uw merk zichtbaar onder de relevante doelgroep. Voor deze campagnes maak ik gebruik van pre-rolls, ofterwel korte video’s die vóór een filmpje worden afgespeeld. Op basis van videomarketing en de resultaten helpen we u de targeting te verbeteren en zorgen we voor een zowel effectieve als efficiënte campagne. Dankzij online beheer heeft u met uw videomarketing campagne de mogelijkheid om de gewenste doelgroep te bereiken. Met name jongeren kijken niet langer TV, zij gebruiken YouTube en andere videokanalen waarop zij zeer rendabel te bereiken zijn.
Youtube kan sterk bijdragen aan de eerder gedefinieerde doelstellingen en om die reden een krachtige aanvulling zijn van uw online marketing strategie. U kunt grofweg drie vormen van pre-rolls inzetten via Youtube. De meest bekende is de zogenaamde skippable video-advertenties, waarbij de kijker na vijf seconden de advertentie kan overslaan. Deze advertenties bestaan uit maximaal 30 seconden. Saillant detail is dat u als adverteerder uitsluitend betaalt wanneer de kijker het volledige filmpje heeft afkeken. Dus wanneer de kijker na vijf seconden besluit weg te klikken, was de advertentie impressie dus gratis. Een slimme tactiek is om uw boodschap in de eerste vijf seconde te communiceren en de overige 25 seconden te gebruiken voor storytelling. Mócht de kijker na vijf seconden wegklikken, dan heeft u gratis uw boodschap gecommuniceerd aan de relevante doelgroep (indien goed getarged uiteraard)..