Hoe werkt SEO?
Optimalisatie helpt het maximale uit uw website of webshop te halen. We verzorgen zoekmachine optimalisatie (SEO) in de meest brede zin van het woord. Om een ingewikkeld en technisch verhaal kort te slaan: met SEO probeer ik de belangrijkste zoekmachines te overtuigen van het feit dat uw website het beste aansluit bij de zoekopdracht van de doelgroep. Hier ligt altijd een uitgebreid zoekwoordenonderzoek aan ten grondslag, zodat we goed inzicht hebben in de keywords waar de doelgroep vaak naar zoek en die tevens overeenkomen met de diensten die uw organisatie levert. Overkoepeld richt ik me op on-site (content en techniek) en off-site (linkbuilding) optimalisaties, zodat u respectievelijk gevonden wordt op de relevante zoekwoorden, uw website goed vindbaar en indexeerbaar is voor zoekmachines en dat er meer websites naar de uwe linken, zodat uw autoriteit toeneemt binnen de zoekmachines. Een goede en nauwe samenwerking tussen uw organisatie, uw webbouwer en mij is hierin cruciaal.
SEO is broodnodig als u vindbaar wilt zijn binnen de belangrijke zoekmachines. Binnen SEO draait het om de zoekresultaten die ónder de betaalde AdWords advertenties (SEA) staan. Ik adviseer mijn klanten vaak om zowel SEO als SEA in te zetten, omdat het elkaar versterkt. SEA stelt je in staat om direct bovenin de zoekmachine te staan, deze weg duurt met SEO een stuk langer. Echter, als het moment is bereikt dat u zowel met uw advertentie als met uw organisatie zoekresultaat de top van de zoekmachine bezet, is de kans op een klik natuurlijk een stuk groter. Bovendien bent u bij top rankings van uw belangrijkste zoekwoorden minder afhankelijk van betaalde advertenties, een veilig gevoel. Mocht uw organisatie per direct moeten besparen op mediabudgetten, dan bent u in ieder geval nog vindbaar binnen de organische zoekresultaten.